مقالات

مستربچ قرمز

مستربچ قرمز

مستربچ قرمز (Red Masterbatch) دارای ماده‌ای با کیفیت زیاد است که باعث پراکندگی به خصوص رنگدانه در محصول می‌شود. برای حفظ پایداری شیمیایی این رنگدانه‎‌ها در طول فرآیند تولید محصول، از ترکیب با مواد اولیه پلاستیکی استفاده می‌کنند. به علاوه تمامی نکات ذکر شده، مستربچ قرمز رنگ درخشندگی و تمرکز بالایی دارد. مستربچ های قرمز در این مجموعه با تنوع بسیار بالایی از طیف رنگها به صورت پیش فرض تولید می گردد و همچنین  این مجموعه با بکارگیری دانش فنی متخصصان خود و استفاده از تجهیزات پیشرفته مطابق سازی، قادر به ساخت مستربچ رنگی مطابق با رنگ و نمونه های مورد نظر تولیدکنندگان در صنایع مختلف پلاستیکی همچون : ظروف یکبار مصرف بسته بندی ، ظروف بادی روغن موتور ، انواع فیلمهای پلی اتیلنی ، ورقهای PP و PS ، نایلون و نایلکس ، ظروف IML ، ظروف فوم ، لوله های آب آشامیدنی ساختمانی ، قطعات تزریقی ، ورق های پلیمری ، مخازن پلی اتیلنی و …  می باشد.

ويژگي هاي مستربچ قرمز

از ويژگي هاي مستربچ قرمز که نوعی از مستربچ رنگی است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش دهی یکنواخت
  • بهبود مقاومت در برابر گرما
  • مقاوم در برابر انواع شرایط آب و هوایی
  • ترکیب یکنواخت با انواع پلیمر ها و دیگر مواد افزودنی

تکرارپذیری رنگ محصول

به جرات می‌توان گفت، تکرارپذیری رنگ محصول از مهم‌ترین عوامل در تولید هستند، به این دلیل که رنگ‌دانه‌های قرمز استفاده ‌شده برای این کار خاصیت رنگ دهی بالایی دارند، درصورتی‌که در میزان استفاده از آنها کوچک‌ترین تغییری داده شود، باعث تغییر رنگ شدید در محصول نهایی خواهد بود، این نکته از موارد مهم است که سازندگان مستربچ رنگی بسیار به آن توجه میکنند.به دلیل اهمیت بالای این موضوع، هیچ‌گاه از مقایسه چشمی رنگ برای تشخیص رنگ مناسب استفاده نکنید، بهترین روش برای این کار استفاده از دستگاه تشخیص رنگ است.

پخش رنگ

یکی دیگر از نکات تأثیر گذار بر کیفیت محصولات تولیدی، توجه به پخش کامل رنگ قرمز در تمام بافت پلیمر حامل است، عدم توجه به این موضوع باعث مشکلاتی مانند غیر همگونی رنگ محصولات تولیدشده خواهد شد. برای اندازه‌گیری دقیق میزان توزیع رنگ‌دانه‌ها قرمز در سطح محصول می‌توان از سیستم‌های استریومیکروسکوپ و مانیتورینگ، برای بررسی کیفیت و میزان دقیق پخش رنگ‌دانه‌ها در رزین حامل استفاده کرد.

میزان ماتی محصول

آخرین فاکتور مهم در ساخت این محصول، توجه به ماتی حاصل از استفاده از مستربچ رنگ قرمز برای تولید محصول نهایی است.

كاربردهاي مستربچ قرمز 

مستربچ ‌های رنگی کاربردهای مختلفی دارند. مشتریان با توجه به نوع محصولی که می‌خواهند تولید کنند و حساسیت کارشان، یکی از کاربردهای مختلف این محصول را مدنظر قرار می‌دهند. این مستربچ ، سه کاربرد اصلی و مهم در تولید مواد پلاستیکی دارد که این کاربردها عبارتند از: تولید رنگ قرمز، بهبود خواص و کاهش قیمت تمام شده. در ادامه به چند مورد از کاربردهای صنعتی مستربچ رنگ قرمز اشاره می‌کنیم:

خودروسازی: مستربچ‌های رنگ قرمز، در بخش‌های مختلف داخلی و خارجی اتومبیل‌ها به وفور بکار برده می‌شوند.

نساجی: انواع الیاف کاربردهای گسترده‌ای در زندگی مدرن دارند. برای ایجاد طیف گسترده‌ای از رنگ‌های با کیفیت، این الیاف‌ها باید حاوی رنگدانه‌هایی با مقاومت در برابر نور و قابلیت مقاومت در برابر هوا و پراکندگی زیاد باشند تا از پارگی پارچه جلوگیری شود. مستربچ رنگ قرمز با کیفیت بالا این کیفیت را به تولیدکنندگان می‌دهد.

الکترونیک : تنوع طراحی و رنگ برای کالاهای الکترونیکی ضروری است. مستربچ قرمز برای تنوع رنگ در اکثر محصولات الکترونیکی کاربرد دارد.

اسباب بازی: مستربچ رنگ قرمز اکنون با استفاده از چندین وسیله از منسوجات ، خودرو ، بسته بندی ، ساخت و ساز ، الکترونیکی و برقی و غیره در صنایع و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته بندی: مستربچ های قرمز برای رنج وسیعی از کاربردهای بسته بندی مثل بسته بندی غذا و… کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *