مقالات

مستربچ سبز چیست؟

مستربچ سبز

مستربچ سبز (Green Masterbatch) در این مجموعه با تنوع بسیار بالایی از طیف رنگ ها به صورت پیش فرض تولید می­ گردد و همچنین این مجموعه با بکارگیری دانش فنی متخصصان خود و استفاده از تجهیزات پیشرفته مطابق سازی، قادر به ساخت مستربچ سبز رنگ مطابق با رنگ و نمونه های مورد نظر تولید کنندگان در صنایع مختلف پلاستیکی است. مستربچ سبز یکی از مستربچ های رنگی تولید شده توسط پلی بازار است که علاوه بر ایجاد رنگ مطلوب محصول نهایی، باعث بهبود و اصلاح خواص فیزیکی، مکانیکی نیز می‌شود. مستربچ سبز یک مخلوط پلاستیکی شامل درصد بالایی از رنگ­دانه سبز و درصد کم پلیمر است و از طریق تغییر غلظت و مقدار این ماده می­توان به نمونه ­های سبز رنگ مختلف دست یافت.

مستربچ سبز دارای ماده‌ای با کیفیت زیاد است که باعث پراکندگی به خصوص رنگدانه در محصول می‌شود. در واقع این محصول طیف  مختلفی از رنگ سبز را ایجاد کرده است که به طور خاص برای استفاده با پلیمرهای پلی­ اولفین و استایرن فرموله شده ­اند. برای حفظ پایداری شیمیایی این رنگدانه‎‌ها در طول فرآیند تولید محصول، از ترکیب با مواد اولیه پلاستیکی استفاده می‌کنند.

مزایای مستربچ سبز

استفاده از مستربچ سبز سبب صرفه‌جویی در زمان، هزینه، انرژی و نیز نیروی انسانی خواهد شد. در فرایند تزریق پلاستیک، به دلیل کوتاه بودن طول مارپیچ دستگاه تزریق پلاستیک، به دلیل عدم امکان افزودن افزودنی‌های پودری، از مستربچ استفاده می‌شود. علاوه ‌براین به دلیل گرانولی بودن مستربچ سبز کاربری، جابجایی و ذخیره‌سازی آن بسیار آسان است. با استفاده از مستربچ سبز می‌توان مشکلات غلظت مواد افزودنی و یکنواختی رنگ سبز و نیز خواص را بهبود بخشید. همچنین این مستربچ موجب پخش شدن بهتر رنگ‌ سبز، پرکننده‌ها و افزودنی‌ها در محصول نهایی خواهد شد. علاوه ‌بر این‌ رنگ‌دانه یا پیگمنت‌های مستربچ‌های سبز در هوا پخش نشده و محیط اطراف را آلوده نخواهند کرد.

مستربچ سبز به دلیل کیفیت و غلظت بالا، علاوه بر ایجاد رنگ مطلوب با درصد مصرف بسیار کم، مرقون به صرفه بوده و باعث بهبود و اصلاح خواص فیزیکی، مکانیکی و ظاهری محصول نهایی و متضمن کیفیت محصول نهایی و تکرار آن نیز می باشد. از دیگر مزایای مستربچ سبز می‌توان به بهبود فرایند ذوب، ثبات بیشتر خواص یا رنگ، صرفه‌جویی در مصرف پیگمنت سبز، ایجاد شفافیت در محصولات سبز رنگ و صرفه‌جویی در هزینه‌های تمیزکاری و پاک‌سازی محیط کار اشاره کرد.

كاربردهاي مستربچ سبز

مستربچ سبز رنگ مطابق با رنگ و نمونه ­های مورد نظر تولید کنندگان در صنایع مختلف پلاستیکی همچون قطعات تزریقی، ظروف یکبار مصرف بسته بندی، ظروف فوم، ظروف IML، ظروف بادی روغن موتور، انواع فیلم های پلی اتیلنی، نایلون و نایلکس، لوله های آب آشامیدنی ساختمانی، ورق های پلیمری، مخازن پلی اتیلنی و … کاربرد دارد. همچنین مستربچ رنگ سبز برای استفاده در LDPE، HDPE، LLDPE، PP، HIPS و PS طراحی شده است.

به شرحی دیگر مستربچ سبز در طیف گسترده‌ای از صنایع پلاستیکی از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

  • قطعات تزریقی: مانند قطعات خودرو، لوازم خانگی، اسباب‌بازی و …
  • ظروف یکبار مصرف: مانند لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال
  • بسته‌بندی: مانند بطری، کیسه و فیلم‌های پلاستیکی
  • ظروف فوم: مانند ظروف غذای بیرون‌بر
  • ظروف IML: مانند ظروف لبنیات
  • لوله‌های آب آشامیدنی: لوله‌های پلی اتیلنی
  • ورق‌های پلیمری: ورق‌های پلی اتیلن، پلی پروپیلن و …
  • مخازن پلی اتیلنی: مخازن ذخیره آب و مواد شیمیایی

فاکتورهای موثر در انتخاب مستربچ با کیفیت

  • میزان مصرف کم
  • ثبات رنگ یا خواص در دفعات مصرف
  • مطابقت پایه پلیمری مستربچ با مواد و کالای تولیدی
  • منحصر به فرد بودن رنگ و شید
  • مشخصات فنی مطلوب که این مشخصات فنی عبارتند از مقاومت انتقال سطح، درصد رطوبت، دمای ذوب، پراکندگی در غلظت یکنواخت و درصد مناسب افزودنی یا پیگمنت

خرید مستربچ سبز از پلی بازار

پلی‌بازار به عنوان یک شرکت پیشرو در تولید و عرضه مستربچ، طیف گسترده‌ای از مستربچ‌های سبز را با کیفیت و تنوع بی‌نظیر ارائه می‌دهد. مستربچ‌های سبز پلی‌بازار در گریدهای مختلف و با طیف رنگی متنوع تولید می‌شوند و برای استفاده در انواع پلیمرها مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن و … مناسب هستند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد، مستربچ سبز یک افزودنی پلیمری است که به منظور رنگ‌آمیزی و ارتقای خواص محصولات پلاستیکی به کار می‌رود. این محصول از مخلوط غلیظ رنگدانه‌های سبز، مواد افزودنی و رزین حامل تشکیل شده است و در طیف گسترده‌ای از صنایع پلاستیکی کاربرد دارد.

پلی‌بازار به عنوان یک شرکت تولیدکننده معتبر و مورد اعتماد برای خرید مستربچ‌ های باکیفیت، مجموعه‌ ای گسترده از این محصولات را در اختیار مشتریان قرار می‌ دهد. با ورود به وبسایت پلی بازار، شما می‌ توانید از تنوع انواع مستربچ‌ ها بهره‌برده و مستربچی را که به ویژگی‌ های مطلوب شما می‌ تواند پاسخگو باشد، انتخاب کنید.

برخی از مزایای خرید مستربچ از پلی‌بازار عبارتند از:

  • تنوع بی‌نظیر: پلی‌بازار طیف گسترده‌ای از مستربچ‌ها را در انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون ارائه می‌دهد.
  • کیفیت تضمین‌شده: پلی‌بازار کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می‌کند.
  • قیمت مناسب: پلی‌بازار مستربچ‌های خود را با قیمت مناسب و رقابتی عرضه می‌کند.
  • خدمات پس از فروش: پلی‌بازار به مشتریان خود خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی ارائه می‌دهد.

برای دریافت مشاوره و مشاهده نمونه ها حتما با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۸۵۰۵۳۶ تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ با متخصصان مجموعه ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *