مقالات

کامپاند تمیزکننده

کامپاند تمیزکننده

 کامپاند تمیزکننده (Cleaning compound) یکی از مواد پرمصرف و پرکاربرد در صنعت است که از ترکیب پلیمر و پودر تقویت کننده ساخته شده و به صورت گرانول به بازار عرضه می‌شوند. مهم‌ترین مرحله در تولید کامپاندها مرحله ذوب توسط دستگاه اکسترود بلومولدینگ است. پس از این مرحله ماده مذاب سرد شده و در ابعاد گوناگون برش داده می‌شود و کامپاند را تشکیل می‌دهد. کامپاند تمیزکننده در دستگاه‌های پلیمری مثل فیلم، کارتن، ورق ولوله تولید شده و به‌منظور جلوگیری از آلودگی باید آن را تحت شرایط خاصی در انبار نگهداری کنند. (شرایط نگهداری: از ذخیره آن در محیط مرطوب و قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود.)

از کامپاندهای تمیزکننده در تمیز کردن سیلندر، ماردون و دای استفاده می‌شود و استفاده از کامپاندها جهت تمیز کردن قطعات خودرو و سیلندر و رنگ بری دستگاه اکسترودر سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها شده و در رفع سریع ناخالصی و تغییرات رنگ مؤثر است.همچنین موجب افزایش دقت در رفع مواد باقی‌مانده در دستگاه می‌شود و ضایعات تغییر رنگ را به کم‌ترین حد می‌رساند. این محصول پرکاربرد، امروزه در تمامی پایه‌های پلیمری نظیر PA, PET, ABS, PS, PP, PE  می‌تواند تولید شود و کارایی زیادی دارد.

عملکرد کامپاند تمیز کننده اکسترودر

کامپاند تمیز کننده، ترکیبی از یک رزین پلاستیکی است که برای تمیز کردن تمام ماشین آلات اولیه پلاستیک (ماشینهای قالب گیری تزریقی، ماشینهاهی قالب گیری بادی، اکسترودرها) هنگام تغییر رنگ، رزین یا برای از بین بردن لکه های سیاه یا آلودگیها طراحی شده است.

2 برابر سریعتر در مقابل رزین دست اول.
نزدیک به 100 برابر سریعتر در مقابل تمیز کردن دستی.

نکته: محصول در جایی خشک و پایین تر از دمای 40 درجه سلسیوس نگهداری شود.

روش استفاده از کامپاند تمیزکننده در رنگ‌‌بری اکسترودر

هنگام استفاده از کامپاند تمیز کننده لازم است تا بر اساس نکات زیر عمل کنید.

به منظور استفاده از این کامپاند در ابتدای کار باید دقت کنید که بر اساس موادی که داخل دستگاه اکسترودر قرار دارد، دما را تا کمترین سطح فرآیند پایین بیاورید. بر اساس طول دستگاه اکسترودر یک مقدار تعیین شده‌ای کامپاند داخل دستگاه ریخته و پس از بیرون آمدن مواد از نازل دستگاه آن را کنار بگذارید. دستگاه را پس از اتمام عملیات به مدت زمان 15 الی 20 دقیقه خاموش کنید تا استراحت کند و بعد از این مدت زمان دستگاه را روشن کنید و دمای آن را به دمای نرمال فرایند برسانید.در این مرحله هر مقدار کامپاندی که باقی‌مانده را در داخل اکسترودر بریزید.هر کامپاند تمیزکننده را با شش تا هفت بار آسیاب یا گرانول کردن می‌توان به صورت مجدد استفاده کرد.دقت کنید که محصول نهایی شما حتماً در جایی خشک و خنک با دمایی پایین‌تر از 40 درجه سلسیوس نگهداری شود.

نکات مهم در خرید کامپاند تمیزکننده اکسترودر

  • در هنگام خرید کامپاند تمیزکننده اکسترودر، قبل از مصرف حتماً به تاریخ انقضای محصول دقت کنید، محصولات فاسد اثرات خود را از دست می‌دهند و حتی ممکن است سمی شده باشند.
  • از خرید اجناس ارزان و بی‌کیفیت جدا پرهیز کنید و سعی کنید اجناسی با برند معتبر خریداری کنید.
  • پس از استفاده از کامپاندها آن‌ها را در معرض هوای آزاد و گرما قرار ندهید.
  • حتماً راهنمای مصرف محصول را به طور کامل مطالعه نمایید.
  • در هنگام خرید به علامت‌هایی نظیر استاندارد در محصول دقت کنید.
  • اگر به صورت آنلاین خرید کامپاند را انجام می‌دهید حتماً به معتبر بودن سایت توجه نمایید.

مزایای کامپاند تمیز کننده

  • استفاده از این کامپاند امکان حذف ناخالصی و تغییر رنگ بسیار سریع با کمترین ضایعات را فراهم می سازد.

کاربرد کامپاند تمیز کننده

  • کامپاند تمیزکننده جهت پاکسازی سیلندر و ماردون اکسترودرهای تک پیچ و دوپیچ (همسوگرد و ناهمسوگرد) به روی هر پایه پلیمری اعم از الفین ها، پلی استایرن، ABS و… طراحی شده است.
  • کلیه فرایندهای بر پایه اکستروژن

خرید کامپاند تمیزکننده از پلی بازار

در این راستا، پلی بازار به عنوان یک شرکت تولیدکننده معتبر و مورد اعتماد برای خرید کامپاندهای باکیفیت، مجموعه‌ای گسترده از این محصولات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. با ورود به وبسایت پلی بازار، شما می‌توانید از تنوع انواع کامپاندها بهره‌برده و کامپاندی که به ویژگی‌های مطلوب شما می‌تواند پاسخگو باشد، انتخاب کنید. همچنین، با استفاده از سیستم مطمئن خرید پلی بازار، می‌توانید با اطمینان خاطر محصول موردنظر خود را سفارش داده و به آسانی درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *