مقالات

مستربچ سیلیکونی

مستربچ سیلیکونی

مستربچ سیلیکونی (Silicone Masterbatch) نسل جدیدی از مستربچ های چند منظوره بوده که به تنهایی از چند کاربرد متفاوت برخوردار است. از ترکیب پلی دی متیل سیلوکسان و پلی اتیلن تشکیل شده و به طور مستقیم قابل افزودن به فرایند است. مستربچ سیلیکونی به عنوان کمک فرایند عمل کرده و با بهبود گرانروی مذاب سرعت فرایند را بالا می برد. همچنین به مانند عامل سازگار کننده باعث پخش بهتر پرکننده های معدنی در پلیمر شده و بدون هیچ مشکلی قابلیت استفاده در کنار دیگر افزودنی ها را دارد.

مستربچ سيليكوني مي­ تواند خواص مكانيكي همچون مقاومت شكست را نيز افزايش دهد. اين مستربچ را مي­توان مستقيما به رزين پايه اضافه كرده و مناسب براي فرايندهاي اكستروژن، تزريق، قالب گيري بادي و توليد فيلم هاي پليمري مي ­باشد. مستربچ سیلیکون باعث حذف پدیده های ویسکوالاستیک نظیر شکست مذاب، پوست پرتغالی شدن سطح و بهبود خواص ظاهری سطح می­ شود.

مزايای مستربچ سیلیکونی

طی دوره اخیر در صنعت پودر رنگ با پلیمر برای قطعه های پلاستیکی از مستربج ها استفاده می شود. با وجود مستربچ های سیلیکون در صنعت مشکلات بسیاری از تولید کنندگان تغییر کرده است زیرا کیفیت محصولات را این ماده بالا تر برده است. مستربچ ها بر پایه ی گرانول ساخته می شوند و ترکیب آن ها با مواد پلاستیکی آسان است و آلودگی برای محیط ایجاد نمی کنند. در زمان های اخیر از پودر رنگ ها برای مواد پلاستیکی استفاده می کردند اما به دلیل آسانی و سهولت در کار از این مواد استفاده می کنند و جایگزین پودر رنگ ها شدند. از جمله مزایای این نوع مستربچ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تاخير اندازه شعله
  • بهبود ظاهر سطح و براقيت
  • بهبود فرايند و حذف پديده هاي شكست مذاب، تورم داي و پوست پرتقالي شدن
  • افزايش شاخص جريان مذاب و بهبود ويسكوزيته
  • افزايش سازگاري پليمر با پليمر با پركننده هاي معدني

کاربرد مستربچ سیلیکونی

از مستربچ سیلیکونی برحسب نوع كاربري مي­توان به عنوان افزايش دهنده جريان و كمك فرايند، جداكننده، تاخيراندازه شعله، عامل ضد آب و … استفاده كرد. مستربچ سيليكوني مي­تواند خواص مكانيكي همچون مقاومت شكست را نيز افزايش دهد. اين مستربچ را مي­توان مستقيما به رزين پايه اضافه كرده و مناسب براي فرايندهاي اكستروژن، تزريق، قالب گيري بادي و توليد فيلم هاي پليمري مي ­باشد. همچنین می­توان از مستربچ سیلیکونی در عملیات بسته‌بندی و صنایع خودرو استفاده کرد.

همچنین به مانند عامل سازگار کننده باعث پخش بهتر پرکننده های معدنی در پلیمر شده و بدون هیچ مشکلی قابلیت استفاده در کنار دیگر افزودنی ها را دارد. مستربچ سیلیکون باعث حذف پدیده های ویسکوالاستیک نظیر شکست مذاب، پوست پرتغالی شدن سطح و بهبود خواص ظاهری سطح می شود. مستربچ سیلیکون 3P با گرید 3P batch-SI5009 بر پایه پلی اتیلن به بازار ارائه می شود.

به طور گسترده ای به عنوان یک مستربچ کارآمد برای سیستم رزین PE سازگار استفاده می شود، برای بهبود خواص فرایندی و کیفیت سطح, مانند توانایی جریان رزین بهتر, پر کردن قالب, ضریب اصطکاک پایین و مقاومت در برابر سایش.

خرید مستربچ سیلیکونی از پلی بازار

برای خرید مستربچ سیلیکون باید به نکاتی پیش از خرید خود دقت و توجه داشته باشید. هنگام خرید باید دقت داشت که پایه ی مستربچ مصرفی برای محصول تولید شده شماست و تامین کننده ای که از آن می خواهید این محصول را تهیه کنید باید معتبر باشد. محصول باید آنالیز داشته باشد که بر پایه ی استاندارد های بین المللی باشد و درصد کیفیت بالایی را برای استفاده ی پایه داشته باشد. از دیگر نکات مهم مستربچ ها دمای نگهداری آن ها است و محل نگه داری باید هیچ گونه رطوبتی نداشته باشد پس حتما از شرایط نگهداری محصول پرس جو کنید.

در این راستا، پلی بازار به عنوان یک شرکت تولیدکننده معتبر و مورد اعتماد برای خرید مستربچ های باکیفیت، مجموعه ای گسترده از این محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهد. با ورود به وبسایت پلی بازار، شما می توانید از تنوع انواع مستربچ ها بهره برده و مستربچی را که به ویژگی های مطلوب شما می تواند پاسخگو باشد، انتخاب کنید. همچنین، با استفاده از سیستم مطمئن خرید پلی بازار، می توانید با اطمینان خاطر محصول موردنظر خود را سفارش داده و به آسانی درب محل موردنظرتان تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *